2019 Suveseminar

Vilsandi rahvuspargi noore looduskaitsja seminar toimus 26.-27. juunil Saaremaa vallas Viidumäe looduskeskuses. Kokku osales seminaril 13 noort .

26. juuni

Esimesel päeval peale tutvumist asusime tõestama, et lehmad lüpsavad suuga – on äärmiselt oluline, mida meie piimatootjad sisse söövad. Valmistasime ise juustu ja jäätist. Peale lõunasööki rääkisid Aarne tuule, Triin Leetmaa ja Rein Nellis väga huvitavalt ja informatiivselt aasta linnust öösorrist. Saime teada selle linnu olemusest, käitumisest, tema suurest suust ja erilistest silmadest. Samuti tema eluviisist, pesitsemisest ja laulust. Peale õhtusööki läksime lõket tegema ja grillima banaane. See on juba kujunenud väikeseks traditsiooniks.

Kell 22:00 jutustas Aarne Tuule veel droonidest ja nende kasutamisest. Saime teada, et droonid on lindude jälgijate elu palju lihtsamaks muutnud – tänu droonidele ei pea iga puu otsa ronima, et teada saada näiteks kotkaste pesitsemise kohta. Vaadatakse eemalt ära, kas pesas käib elu, palju on mune või poegi ja kui vanad pojad on. Samuti tänu droonidele häiritakse linde palju vähem.  Kell 00:30 suundusime Viidumäe metsa kuulama öiseid laulikuid.

27. juuni. Seminari teisel päeval sõime hommikust, pakkisime asjad ja võtsime suuna Nasvale, kus läksime aerusurfi matkale, et avastada Nasva jõe ja Mullutu lahe saladusi. Ilm oli tuuline, kuid päikesepaisteline. Peale kahetunnist küllaltki väsitavat matka jätsime hüvasti ja leppisime kokku, et kohtume peagi.