2020 sügisseminar

SOOMAA  JA VILSANDI RAHVUSPARKIDE NOORE LOODUSKAITSJA JUNIOR RANGER ÜHINE SÜGISSEMINAR

7. - 8. november, Soomaa rahvuspargis

Esimene päev Soomaa-Vilsandi rahvusparkide noorte ühisel sügisseminaril algas pärast hommikusööki väljasõiduga Soomaa rahvuspargi südamesse. Esimese väljakutsena läksime giid Edu Kuilli juhendamisel räätsaretkele Kuresoo rabasse. Ligi kolme tunnise matka jooksul saime näha nii laukaid, ületada õõtsikuid kui imetleda raba vaatetornist. Rabas maitsesime nii jõhvikaid kui põdrasamblikku. Kes räätsadega astumisel hooletuks muutus sai raba puudutada ka põlvede ja peopesadega ning kes õõtsiku peal pikalt seisma jäi, avastas et vesi hakkab juba üle kummikuserva tungima.
Pärast räätsaretke sõitsime Riisale, et ära proovida ka kanuusõit. Umbes tunnikese kestnud sõidul Riisalt Halliste ja Raunda jõgede ühinemiskohta, sai aerutada nii alla – kui ülesvoolu.
Tagasiteel tegime peatuse Jõesuus, kus kõik kõndisid üle Soomaa piirkonnale traditsioonilise rippsilla. Seejärel sõime õhtust ja jõudsime tagasi enda majutuskohta.
Kuna Klaara-Mannis oli toimumas folgifestival, siis said rahvamuusikahuvilised noored osa võtta simmanist ning pisut enne keskööd Randivälja kirikus toimunud keelpillikontserdist.

Ise aga lavastasid noored loosi teel tõmmatud kõikidele tuntud muinasjuttude lühikokkuvõtete põhjal näidendid ning kandsid need üksteisele ette.

Teise päeva hommikusöögile järgnes väljasõit Torisse. Esimesena külastasime Tori Hobusekasvandust. Lahkelt lubati meid hobuseid paitada, saime jalutada tallides ning kuulsime kasvanduse ning Tori hobuse ajaloost. Üks hobune oli rakendatud ka vankri ette ja soovijaid said teha ringsõidu alevis.
Seejärel tegime jalutuskäigu kohaliku proua, Sindi muuseumi juhataja ning giid Aita Puustiga Toris. Saime teada Tori ajaloost, asulast ja hoonetest, külastasime sõjameestele pühendatud kirikut ja jalutasime Tori põrgus ehk vaatasime Pärnu jõe äärset ligi 400 m pikkust liivakivipaljandit.
Päeva lõpetasime pärast lõunasööki, et nii kaugelt tulnud saarlased kui Soomaa piirkonna lapsed jõuaksid õhtuks kenasti koju ja algavaks koolinädalaks välja puhata.

Sügisseminari korraldasid Keskkonnaametist Krista Kingumets ja Mahe Metsalu.