Neljal kaitsealal on mootorpaadi kasutamise kord leevenenud

Autor:

Riina Kotter

Aasta alguses muutunud Alam-Pedja ja Keeri-Karijärve looduskaitseala ning Kääpa ja Vooremaa maastikukaitseala kaitse-eeskirjade muudatused puudutavad ka mootorpaadi omanikke. Allpool tõime välja veekogud, kus enam ei pea mootorpaadi kasutamiseks iga kord luba küsima. 

Lühike ülevaade uuendustest: 

  • Alam-Pedja looduskaitseala – Emajõel lubatud mootoriga ujuvvahendid, kaitseala piires kehtib kiiruspiirang 30 km/h. Elva ja Ilmatsalu jõel ning Pedja jõe alamjooksul on lubatud sõita kuni 10 km/h. Põltsamaa jõel lubatud sõita ainult elektrimootoriga (kiirus kuni 10 km/h). 
    1. jaanuar – 30. aprill on keelatud mootoriga ujuvvahenditega liiklemine Pedja jõe alamjooksul ja Põltsamaa jõel. Jettid, hõljukid ja suurvee ajal luhtadel sõitmine jätkuvalt keelatud.
  • Keeri-Karijärve looduskaitseala – Keeri järvel ja Elva jõel (Keeri järvest Ulila sillani) on lubatud kuni 10 hj mootoriga ujuvvahendid. 1. jaanuar – 25. mai on keelatud mootoriga ujuvvahenditega liiklemine.
  • Kääpa maastikukaitseala – Kaiu järvel on lubatud kuni 10 hj mootoriga ujuvvahendid. Jõemõisa ja Papijärvel on lubatud kuni 10 hj elektrimootoriga ujuvvahendid.
  • Vooremaa maastikukaitseala – Saadjärvel on lubatud kuni 10 hj mootoriga ujuvvahendid. Suurema kui 10 hj mootoriga ujuvvahendid on lubatud ainult Keskkonnaameti loal spordivõistlustel, koolitusel ja õppustel. 1. juuni – 30. september on keelatud harrastuslik kalapüük nakke- ja raamvõrguga Saadjärvel (1,5 km Tabivere-Uhmardu maantee poolses otsas), Elistvere järvel ja Soitsjärvel.

Looduse nautimine ei vaja alati mootorit. Kõigil kaitsealadel on endiselt lubatud liikuda mootorita paatide ja ujuvvahenditega, mis aitab säilitada rahu ja vaikust. Erandid kehtivad vaid järelevalve-, pääste- ja teadustöödel.

Keskkonnaameti ettepanekul tehtud ja 1. jaanuarist jõustunud muudatus vähendab nii halduskoormust kui bürokraatiat, reeglid on selgemad ja kaitseväärtused jätkuvalt hoitud. 

Vana silla jäänused Saadjärvel. Foto: Aimar Rakko