2022 Sügisseminar

VILSANDI NOORE LOODUSKAITSJA JUNIOR RANGER SÜGISSEMINAR 2022
5.-6. november 2022, Viidumäe looduskeskus

Esimene päev Vilsandi rahvuspargi  sügisseminar algas väljasõiduga Abula matkarajale. Seal ootas meid RMK loodusvaht Mati Ivalo. Meiega ühinesid veel Saaremaa Noorkotkad. Vilsandi rahvuspargi noorte looduskaitsjate sügisseminaril on saanud tavaks teha tööd meie kogukonna ja looduse heaks. Selle suve suureks probleemiks on olnud RMK puhkekohtadest kohapeal kasutamiseks ette nähtud küttepuude kaasa võtmine ja väljaspool ettenähtud kohta lõkete tegemine. Käisime RMK matkaradade ja puhkekohtade juurde tekkinud ebaseaduslikke lõkkekohti likvideerimas, samuti koristasime ära prügi. Noored olid väga tublid ja suur töö sai ära tehtud. Jõudsime korrastada Abula – Kalasma õpperaja, seal paiknevad puhkekohad ja Veere telkimisala.
Õhtul mängisime oma teadmiste suurendamise ja kinnistamise eesmärgil loodusteemalist kuldvillakut ja kahooti.  Oli võimalus vaadata loodusfilmi. Pikale ja tegusale päevalepani punkti lõkkeõhtu.
Teise päeva hommikusöögile järgnes sõit Kuressaarde, kus ootas meid Kuressaare Hariduse Kooli looduskekuse juhataja Anne Teigamägi. Tema eestvedamisel toimus seebi valmistamine külmprotsessmeetodil. Saime hea ülevaate naturaalsete seepide valmistamisest, nende lähteainetest ja selle taga peituvast keemiast.
Päeva lõpetasime pärast lõunasööki, et nii kaugemalt tulnud osalejad jõuaksid õhtuks kenasti koju ja algavaks koolinädalaks välja puhata.