2018 suvine kursus

Soomaa rahvuspargi noore looduskaitsja suvekursus toimus 26.-28.juuni 2018 Vanaõue puhkekeskuses

Esimesel päeval, 26. juunil toimusid tegevused TTÜ Särghaua õppekeskuses ja Kurgja talumuuseumis. Särghaual saime Maris Rattase juhendamisel tundma õppida fossiile. Noored said ise fossiile määrata ning töötoas neid kivist välja puhastada.

Edasi liikusime Kurgja talumuuseumisse, kus toimus töötuba „Eesti toiduring talus“. Alustuseks tegime retke talumuuseumi hoovil ja saime teada koha ajaloost. Edasi toimus toiduvalmistamine kaeraküpsiste näol. Noored said teha ise võid ja valmistada kaerahelbe küpsiseid, mida ise pärast sõime.

Õhtul jõudsime Vanaõuele, kus meisterdasime laagrilipu, toimusid laagrimängud ja lõkkeõhtu.

Teisel päeval, 27. juunil, külastasime Kuresoo rabas Keskkonnaametist Meelis Suurkase juhendamisel sootaastamise projektiga ning rääkisime sootaastamise vajalikkusest.
Lõunast läksime endisesse Tõramaa külla kunagiste talukohtade juurde planeeriva matkaraja heakorrastustöödele – paigutasime infotahvlite poste maasse, niitsime rada vabaks, puhastasime Pärna talu ümbrist ja maja. Noori juhendas RMK-st Riho Männik.
Pärast tööd läksime Soomaa RP keskusesse, kus Keskkonnaameti kultuuripärandi spetsialist Sandra Urvak andis ülevaate Tõramaa küla ajaloost.

Õhtul õpetas kohalik soomaalane, proua Aino Saarla, meid tegema Soomaa piirkonnale omaseid kaneelisaiu ning rääkis, milliseid toite tema lapsepõlves kodudes tehti ja söödi (kanavarbad, kalasilm, kalauimed, lamapeasupp jms).
Pärast õhtusööki võtsime ette kanuuretke Raudna jõel Kuusekääralt Karuskoseni. Kanuuga sõitmisel juhendas meid Indrek Hein Kuusekäära talust.

Kolmanda päeva, 28.juuni, teemaks olid ämblikud, kellest kõneles põnevalt Mart Meriste. Püüdsime Vanaõue ümbrusest ämblikke ning määrasime neid. Pärastlõunal tuli Keskkonnaametist Eike Vunk meile rääkima võõrliikidest ning tegime väljasõidu Lahmuse kanti, et vaadata võõrliikide, katkujuure ja karuputke, kasvukohti.

Pärastlõunal tegime tagasiside toimunud kursusest ning noortele jagati kätte tunnistused.
Kursust korraldasid Krista Kingumets ja Merike Palginõmm.