2021 suveseminar

Alutaguse rahvuspargi noore looduskaitsja selle suve kursusel oli Ida-Viru maakonnast 17 osalejat ja  piirkonnale omaselt toimus laager kahes keeles. Peale kogunemist Kauksi puhkemajja ja teineteisega tutvumist matkasime läbi metsa Peipsi järve äärde, liikusime luidetel, luitemetsades, Kauksi promenaadil ja järvekaldal. Vaatlesime loodust ja tutvusime järve elustikuga. Siis uurisime Kauksi Alutaguse rahvuspargi külastuskeskuse uut RP teemalist elamusekspositsiooni. Päeva lõpus saime teadmisi kuidas märgata abivajajat ja anda esmaabi Andrus Lehtmetsa juhendamisel. Usun, et kõik osalejad oskavad nüüd märgata kahvatut nägu, kontrollida teadvust ning anda elupäästvat esmaabi.

Rahvuspargi kaardiga tutvumas

Kus me sellel kaardil asume? Foto: Elo Raspel

Järgmise päeva hommikul ootasid meid Rannapungerja jõel, Järuska silla juures Alutaguse matkaklubi instruktorid. Kanuumatk toimus soojas paduvihmas, nii et juba matka esimese neljandiku järel ei olnud mitte kellelgi enam kuiva kohta. Rannapungerja tuletorni lähedal jätkus päev Avinurme vabatahtlike päästjate juhendamisel. Harjutati jões ulpivatele juhendajatel päästerõnga ja viskeliinide heitmist, hädaliste paati tõmbamist jpm vahvat, nii said selgemaks vee, tule jm ohutuse põhitõed. Rannapungerja jõe suudmes püüdsime, mõõtsime ja määrasime Elo Raspeli juhendamisel Peipsi järve kalu, arutlesime teemal: „Mis on kala 3 soovi?“.

rõõmsad noored vihmasel jõel kanuudes

Röömus süda ei heitu kehvast ilmast :). Foto: Anne-Ly Feršel

Õhtu jätkus Kaili Viilma loengu ja aruteluga teemal looduskaitse ja mets, mis on mets, metsa muutumine ajas, ökosüsteemid, metsa majandamine ja tasakaal. Kolmanda päeva hommikul suundusime legendaarsesse Varessaarde, et minna matkama Muraka rabasse koos looduse tundma õppimise ja rühmaorienteerumisega. Peale väsitavat, aga vahvat retke, kus õppisime soos liikumist ja nägime kotkaperet lennuharjutustel (5 lindu), karu ning põdra väga suuri jälgi, jpm, ootas meid väike aga väljateenitud puhkehetk.

Päriselt soos liikumine ei ole laudteel jalutamine

Soos liikumisel on sõbra käsi ikka abiks... Foto: Elo Raspel

Õhtul voolisime Meelis Kihulase mõnusa ja praktilise juhendamise saatel valmis puulusikad, tekitades lusika süvendi söestamise meetodil. Viimasel päeval tutvusime Uudo Timmi juhendamisel lendoravavate eluga. Meie praktiline panus nende võluvate loomakeste eluolu parendamiseks oli lendorava pesakastide tegemine ja ühine metsa (st kahe elupaiga vahelisele alale, kus loomal puuduvad varjumiseks võimalused) üles panemine. Õhtuti tegime laagris lõket, mängisime ja võtsime päeva tegevusi kokku. Laagri lõpus toimus viktoriin, mille küsimused koostasid iga päeva kohta laagrilised ise. Ja nii oligi 4 päeva, koos vahvate noortega, kui linnulennul läinud…

lendoravatele kaste paigaldama minnes

Läheme lendoravatele pesakaste üles panema. Foto: Elo Raspel
Kakskeelset laagrit korraldasid: Anne-Ly Feršel, Mariia Smelska ja Elo Raspel, ning  kokkuvõtte kirjutas: Anne-Ly Feršel.
Meie tegemistega saad tutvuda ka: https://www.facebook.com/alutaguseJR